Saint Petersburg

21 augustus 2015 - Saint Petersburg, Florida, Verenigde Staten

Van Orlando naar St. Petersburg is zo'n 1 1/2 uur rijden en dan ben je in een compleet andere wereld! Ook wat betreft de kamer had de tegenstelling niet groter kunnen zijn ... Van een appartement met drie slaapkamers, inloopkasten, drie badkamers, superkeuken en een woonkamer met balkon met uitzicht op een prachtig meer en de zonsopgang naar een kleine kamer (alles bij elkaar net zo groot als een van de slaapkamers uit de vorige) met een rammelende koelkast, een badkamertje met douche in bad (wel schoon hoor), met veel achterstallig onderhoud en uitzicht op een paar palmboomstammen haha. Het zwembad (het zijn er zelfs twee) dat er vlak achter ligt met uitzicht op de Tampabay, maakt een hoop goed. We gaan dan ook lekker zwemmen en even bijkomen van alle drukke dagen. En wat is het hier rustig!!! 's Avonds rijden we naar St. Petersburg down town. De Pier wel te verstaan. Laat deze nou een soort Scheveningse Pier zijn ... Helemaal dood dus. (Volgende dag op het journaal groot protest door de plaatselijke bevolking, want die zijn het dus helemaal niet eens met de sluiting "don't kill our history". We eten voor het eerst heerlijk in een echt (Italiaans) restaurant na al dat 'pretparkvoer' genieten we er extra van. Maar ook hier is het weer teveel. Mijn pasta was te lekker, dus 'doggybag' mee naar ons hotel ;).
De volgende dag lekker zwemmen en 's middags naar Clearwater Beach voor Sunsetfestival. We bezoeken de pier (Pier 60 - deze is wel open), we kijken naar de vissers, reigers, pelikanen en zien zelfs dolfijnen! We eten bij Crabby's en gaan dan terug naar de pier voor sunset. Het is gezellig druk. Twee uur voor en twee uur na zonsondergang wordt de pier gevuld met kraampjes en straatartiesten. Mooie zonsondergang meepikken en ook deze dag is alweer om. Het gaat veel te snel. Morgen gaan we richting Sarasota!

1. Hannie jansen:
    22 augustus 2015
    Leuk dat je steeds een verhaaltje maakt. Het hotel of appartement moe t je er dan maar bijnemen. Het is niet anders. Als je maar lerkker kunt slapen.
  2. RietLaan:
    23 augustus 2015
    Ik probeer het nog maar een keer ,heb vergeten op plaatsen te drukken.wat Hanny al schrijft moet ik bevestigen als je maar lekker slapen kan en verder het ziet er wel mooi uit daar nog veel pret in de parken, dag hoor!