The day after ...

29 augustus 2015 - Mijdrecht, Nederland

En dan is het weer afgelopen. Ook 24 jaar geleden keek ik met heimwee terug naar bepaalde plekken (deze keer dezelfde haha). Niet dat ik alles nog herkende, maar er waren momenten waarop ik toch echt meende dat ik daar geweest was. Van sommige plekken weet ik het zeker omdat ik daar een foto van heb. Toen hadden we over de hele vakantie een aantal rolletjes (wat zal het geweest zijn, 200 foto's?) en nu een paar USB sticks (zo'n 3000 foto's denk ik). En dan hebben we maar een klein gedeelte gedaan van wat wij 24 jaar geleden hebben gezien. Het blijft een heerlijk land, ook al was het eigenlijk iets te heet. De pretparken is gekkenhuis, maar oh zo gezellig en de Golf van Mexico mooi en heerlijk rustig en sommige plaatsen gezellig druk (maar zeker niet zoals de Spaanse of Nederlandse stranden bij mooi weer). Een vakantie met tegenstellingen dus. Van heel druk, naar heel rustig - van zonneschijn naar onweersbuien waar je in kon zwemmen - van veel te grote porties (en dus ook veel dikke mensen) en van alle plastic en karton die hier in grote getale wordt weggegooid (dit is geen tegenstelling maar wel een opvallend iets) - van prachtige vogels naar lelijke krokodillen (ik vind ze in elk geval doodeng) en wat waren er heerlijk weinig Nederlanders, ik heb er zelf geen één gehoord (zelfs niet op de Disneyparken) ... sowieso geen Europeanen haha. Geen woord Frans (nou één keer dan maar dat waren volgens ons Canadezen), geen woord Duits en ook geen Brits accent. Alleen maar (Zuid) Amerikanen en wat verdwaalde Chinezen en Japanners (maar ja die zie je overal).

En wat heerlijk om toch nog een keer met z'n vieren op reis te zijn. Zal het deze keer echt de laatste keer zijn geweest? Ik denk het niet hoor, een korte vakantie gaan we vast nog wel eens met z'n allen doen. Maar ik denk dat we nu zo langzamerhand wel afscheid gaan nemen van de gezellige familievakanties in het hoogseizoen. We gaan een nieuwe fase in en hebben dit knallend afgesloten met veel Disney, vuurwerk en Harry Potter in het mooie Florida :).

1. Piet en anja:
    29 augustus 2015
    Welkom thuis.
    Het was leuk om jullie de afgelopen 2 weken te volgen tijdens jullie reis door Amerika via Reislogger. Fijn dat jullie zo genoten hebben met elkaar. Maar wij zijn blij dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Piet en Anja
  2. Tante Jeanne:
    30 augustus 2015
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn na een mooie vakantie.
    Amerika is inderdaad een heerlijk vakantieland met veel aardige en behulpzame mensen en dan te beseffen dat het zo groot is, dus.........wie weet wat er nog meer in het verschiet ligt.