Siesta Key

23 augustus 2015 - Siesta Key, Florida, Verenigde Staten

Na een 'frisse' duik in het zwembad van Saint Petersburg vertrekken we richting Sarasota. We rijden over de brug en ik herken deze van 24 jaar geleden! We hebben een hotel in Siesta Key met een heerlijk zwembad en een goede sfeer. Mooie kamer, niet groot maar toch gezellig en schoon. De extra service is ook leuk meegenomen, zo kunnen we vrij popcorn pakken, koffie en thee, hebben ze een heerlijke loungebank bij het zwembad en is het ontbijt inclusief. Een taxiservice (gratis maar wel graag tip haha) brengt je naar Siesta Key Village en Siesta Key Beach. Het is niet ver rijden dus wij gaan lekker met eigen auto. Dan komen we er achter dat er in heel Village ongeveer 30 parkeerplekken zijn voor publiek en een grote parkeerplaats op 40 minuten lopen van het centrum ... haha daarom dus die taxiservice. Geen plekje te vinden dus we rijden terug naar het hotel en bellen de taxi! Lekker eten bij The Hub en als we naar de zonsondergang willen gaan kijken, komt er ineens een fikse onweersbui onze kant op. We bellen de taxi en gaan lekker terug naar het hotel, morgen weer een dag.

's Morgens vroeg op want we willen naar Myakka River State Park om een tour te maken met de airboat en een trail tussen de bomen. Het natuurpark zit vol met krokodillen en vogels. Echter bij aankomst blijkt dat er geen airboats gaan en ook de trail niet te bereiken is in verband met te hoge waterstand. Dat komt natuurlijk door al die onweersbuien. We kunnen wel met de auto door het park rijden en dat doen we dan ook. De hoge waterstand klopt wel.  Het water komt zelfs tot aan de weg ... We hebben ondanks dat we niet op de boot konden toch vier krokodillen gespot (waarvan twee vlak langs de weg) en wat vogels. Het is een prachtig natuurpark maar helaas dus niet alles kunnen doen wat we wilden. Misschien dat het water over een paar dagen is gezakt, dan komen we in de buurt op de terugweg naar Orlando langs het park. We waren op tijd terug bij het hotel en zijn lekker bij het zwembad gaan zitten. Aan het einde van de middag met de taxi naar Siesta Key Beach. Lekker langs het strand wandelen en wat is dat zeewater hier lekker warm! Hapje eten en vandaag dan toch de zonsondergang. Geen wolkje aan de lucht vandaag en ook geen onweersbuien. Morgen rijden we verder naar Sanibal Island. Ben benieuwd!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. RietLaan:
    24 augustus 2015
    Zo zitten we door jullie verhalen toch een beetje in Amerika,we zullen er wel nooit komen maar zo is het ook mooi.Prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt ...geniet nog maar het is zo weer voorbij liefs van ons.
  2. Hannie jansen:
    24 augustus 2015
    Jullie maken wel wat mee. Maar erg mooi denk ik. Maar zien wel het een en ander. Veel plezier verder
  3. Tante Jeanne:
    24 augustus 2015
    Het smaakt wel naar meer en Amerika is gelukkig erg groot en mooi. Plezierige reis back home.