Universal Studios

16 augustus 2015 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Universal Studios met Harry Potter! Geen oog dicht gedaan vannacht ... om 01.00 uur (NL tijd 07.00) was mijn lichaam klaar met slapen haha, hoezo jetlag.

We zijn allemaal erg nieuwsgierig naar dit nieuwe deel van het park en beginnen dan ook ‘The Wizarding World of Harry Potter’ in Londen.  Wat is dat ontzettend leuk. Alles uit de film en de boeken is nagebouwd zoals je je kunt herinneren. De meiden en Huub beginnen bij Goudgrijp (Escape from Gringotts’. Ik ga niet in de attractie maar mag wel een kijkje nemen in de ‘bank’, zo leuk!

We slenteren door de straatjes met alle gekke winkeltjes en nemen daarna de Hoghwart’s Express vanaf King’s Cross Station om door de reizen naar Hoghsmeade. Daar aangekomen duiken de meiden meteen de achtbaan in, die geheel in stijl ‘Dragon Challenge’ heet. We drinken een boterbiertje en oh wat is dat lekker!

De meiden en Huub maken de ‘Forbidden Journey’ door Hoghwart’s en ik loop met mee tot aan de attractie (ook door het kasteel) en wacht daarna (al mensen kijkend) met een smile op mijn gezicht in dit prachtige park.

Dan wordt het tijd om de rest van Universal te bezoeken. Het is inmiddels een stuk drukker geworden en weer erg heet. We hobbelen over het park, genieten van alle leuks en kiezen de attracties die qua wachtrij aantrekkelijk zijn. We eten wat, drinken veel en slenteren mee tussen de stroom mensen op het park en dan staan Daphne en ik ineens oog in oog met Ben Affleck en Jennifer Garner haha. De bodyguard (een lelijke dikke vent met blauw shirt) hield me goed in de gaten maar ik heb toch even een plaatje geschoten hoor. Het  was ook zo’n leuk winkeltje, hij stond toevallig voor mijn lens ;).

De voorspelling was kans op onweer vanaf 14.00 uur, gelukkig (maar ook heel  jammer) kwam het onweer rond 16.30 uur. Alle buiten attracties worden dan meteen gesloten. Wij hadden al een leuk restaurant opgezocht met uitzicht op de bui en het park. Toen we dachten dat het weer op ging klaren waagden we ons naar buiten. Nou dat hebben we geweten, we zijn het park afgespoeld ...

Toch nog even doorgezet, de attracties doen die nog open waren (was nu niet meer zo druk ook ) en uiteindelijk ook nog even het afsluitende vuurwerk mee gepakt. Tjonge wat een dag. Om 22.45 uur terug in het appartement, we zijn allemaal doodmoe – maar wat was het leuk!

1. Hannie jansen:
    16 augustus 2015
    Dat ziet er allemaal heel leuk uit. Je moet wel slapen Carola, anders houd je dit niet vol.
    Jou kennende wil je heel veel doen.
  2. Anja den Ouden:
    16 augustus 2015
    Wat een leuke foto´s, wat zijn jullie heerlijk aan het genieten met zijn vieren !!!! Ik ben wel heel benieuwd naar dat boterbiertje....het klinkt niet echt lekker, maar aan jouw gezicht te zien Carola is het heerlijk!!!
  3. Carola:
    16 augustus 2015
    Boterbier smaakt naar butterscot en caramel ... zou willen dat ik het recept had. Zo lekker!!!