Terug in de tijd

9 augustus 2015 - Mijdrecht, Nederland

Over vier nachtjes gaan we zes uur terug in de tijd naar een plek waar Huub en ik 24 jaar geleden zijn geweest. Normaal gaan wij nooit terug naar een plek waar we al geweest zijn (alhoewel ik dat wel altijd roep hoor; hier kom ik nog eens terug). Deze keer een verkorte versie dat wel en met z'n vieren!

We blijven deze keer twee weken (in plaats van vier) dus hebben gekozen voor het midden van Florida waar Orlando, Sarasota, Sanibal Island en Tampa liggen. Deze plek vond ik destijds het mooiste, het leukste en heb ik het meeste heimwee naar gehad ... of dat nog zo is zullen we over een aantal weken weten.

De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Ietwat laat voor mijn doen (de rest doet sowieso niet zoveel aan de voorbereidingen) en zo kwam het dus dat we zaterdag op een holletje een internationaal rijbewijs moesten halen (verplicht in Florida), ik op mijn fietsje ben gesprongen om toch nog even een wegenkaart te halen (stel de Tomtom doet het niet, hebben we helemaal niks he) en bleek dat Nederlandse paspoorten nooit een O maar soms wel een 0 kunnen bevatten. Ik dacht dat het niet uitmaakt en had dus bij het aanvragen van het ESTA formulier voor de O gekozen, fout dus ... opnieuw aangevraagd en nu kan Daphne dus ook mee.

Inmiddels alle opladers gepakt, batterijen gevuld, USB sticks leeg gemaakt, internationale stekkers klaar gelegd en de eerste kledingstukken in de koffer gemikt.

Nu nog een paar dagen werken, Daphne haar verjaardag vieren en we gaan! We hebben er zin in. Oh ja en tussendoor vast tickets regelen voor de pretparken, reispapieren kopiëren en scannen enz.

Carola

1. Hannie jansen:
    9 augustus 2015
    Jullie hebben het er druk mee. Werken en een verjaardag en inpakken en niets vergeten. Sterkte ermee. Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben.
  2. Monique Schram-Laan:
    10 augustus 2015
    ik zie jullie donderdag ochtend vroeg om jullie een slinger te geven naar schiphol.....want ja jullie autootje kan niet mee die krijgt een mooie stalling bij ons in de straat....
  3. RietLaan:
    10 augustus 2015
    Geniet van de voorbereiding,en we wensen jullie een hele fijne vakantie.hopelijk vergeten jullie niets en anders er is van alles te koop ,een rustige vlucht en een kus van ons .
  4. Sophia Giskes:
    11 augustus 2015
    Komt allemaal goed dat weet ik zeker alvast goede reis en hou jullie via deze weg in de gaten kus xxx